Hello, Bye Bye! (7-19 dec) - Reisverslag uit Dural, Bangladesh van Familie Schultz - WaarBenJij.nu Hello, Bye Bye! (7-19 dec) - Reisverslag uit Dural, Bangladesh van Familie Schultz - WaarBenJij.nu

Hello, Bye Bye! (7-19 dec)

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 December 2013 | Bangladesh, Dural

Na twee weken Thailand zijn we dan nu in Australië. De tweede week in Thailand bestond voornamelijk uit zwemmen in de zee en in het zwembad, laten masseren en dammetjes bouwen (Remko).
Daarnaast hebben we 2 watervallen bezocht. Bij een van de watervallen hebben we een spannende (vond ik met 2 kinderen) wandeling gemaakt door de jungle om te proberen bovenaan bij de waterval te komen. Tijdens de wandeling zegt Emma opeens: "hee een spin!". Dus wij kijken naar wat Emma aanwijst: een huge spinnenweb met een spin van wel 15 cm doorsnee. De wandeling werd toen een stuk minder ontspannend....
Lukas vermaakt de Thai door de hele dag "hello, bye bye en sawasdee ka" (dat laatste inclusief handjes voor de Thaikundigen) te roepen en daarbij zijn allerschattigste glimlach te laten zien.
De laatste hele dag in Thailand zijn we in Bangkok waar we in verband met mijn verjaardag naar het Aquarium zijn geweest, daarna hebben we gegeten in de foodcourt van de shoppingmal en zijn net als de heenweg (maar dan andersom), met de monorail en de taxiboot terug naar ons hotel gegaan.

De volgende dag vliegen we naar Brisbane, Australie. Dat was een vermoeiende dag. Omdat we een overstap van in Sydney hadden hebben we 9 uur gevlogen, 3 uur gewacht en daarna weer 1,5 uur gevlogen. Oja, en natuurlijk minimaal geslapen.
Aangekomen in het hotel in Brisbane besluiten we, omwille van het voorkomen van een jetlag, maar niet te gaan slapen en naar South Bank te gaan, het is immers 12.00 's middags en lunchtijd. South Bank is een nagebootst strand voor kinderen, omgeven door een supermooi tropisch park, vol met palmbomen en natuurlijk stralend weer. De kinderen vinden het superleuk!
Uiteindelijk rond 19 uur allemaal naar bed gegaan en redelijk bijgeslapen.

De volgende dag gaan we de camper "even" ophalen. Aangekomen bij het verhuurbedrijf blijkt onze camper niet beschikbaar (in maart al geboekt?!?), maar het goede nieuws is dat ze een andere hebben, een nieuwer model, etc. Alleen.....die is kapot teruggekomen van de vorige huurders en die moet dus nog gerepareerd worden. Of we 3 uur later terug kunnen komen. We worden wel netjes in de taxi naar een shoppingcenter gebracht. Op zich wel prima, dan kunnen we alvast boodschappen doen. Maar na 3 uur ben je zo'n shoppingcenter ook wel zat, ondanks de indoor speeltuin voor de kinderen. Dus we nemen een taxi terug om de camper op te halen. Helaas duurde dat ook weer 2 uur door allerlei geneuzel. Maar dan kunnen we dan eindelijk op weg naar de camping. Ik zal maar niet vermelden dat de dag erna, wanneer we klaar zitten om te vertrekken naar het koalapark, de camper niet meer start en de accu vervangen moet worden, grrrrr. Lekkere start dus.
'S Middags zijn we alsnog naar het koalapark geweest en de kinderen vonden het super leuk, al die rondhuppelende kangaroos (en natuurlijk de koala's). Emma heeft er zelfs een durven aaien.

De volgende dag rijden we naar Gold Coast, de vakantiebestemming voor de Australiërs, met allerlei pretparken, eettentjes en natuurlijk de zee met een groot strand. We verblijven hier 2 nachten, het is fijne en mooie camping, met groot springkussen en nette zwembaden. Emma heeft 's avonds, terwijl Remko de afwas deed en ik bij Lukas bleef, helemaal alleen op een kleedje een film gekeken die op een groot scherm werd gedraaid. Stoer hoor! Remko is er later bij gaan zitten met wat chipjes.
We hebben Sea World bezocht, een pretpark met ook wat dieren (dolfijnen, penguins etc). Emma en Lukas hebben het meest genoten van de Dora- en de dolfijnenshow. Rond 16 uur gaan we terug naar die camping, nooit gedacht dat we het hier zo lang zouden volhouden :)).

• 28 December 2013 - 12:25

Miriam:

He wereldreizigers,hoe gaat het? Ziet er allemaal goed uit wat ik aan foto's zie. Wel fijn dat zo'n camper je geduld even op de proef stelt. Geniet van elkaar.....

• 29 December 2013 - 01:14

Femke:

Grote spinnen en alleen naar de bios. Wat wordt Emma groot!!!!! Klinkt als een mooi avontuur allemaal. Hoop dat het ook zo voelt . Dikke x van ons